Hoe gaan we te werk?

Hoe werken wij?

Zoals u waarschijnlijk al heeft gezien op onze site, hebben we enkele voorbeeldreizen aangemaakt. Dit zijn ofwel reizen die we zelf al van A tot Z hebben gemaakt of reizen die voor de gemiddelde reiziger ideaal zouden zijn.

U merkt hier al meteen 2 problemen op: u bent ons niet en de gemiddelde reiziger bestaat niet. Deze problemen lossen we uiteraard meteen op: een voorbeeldreis zullen we namelijk nooit verkopen.

Waarom staan deze dan op de site?
Omdat we u een idee willen geven wat er zowat overal te doen en te zien is.  We willen u een leidraad geven waar u mee op weg kunt.

ELKE reis wordt gepersonaliseerd zodat u 100% zeker bent dat u alles zal doen wat u wilt doen, logeren waar u wilt logeren en het budget uitgeven dat u in uw hoofd heeft!

Ook de accommodaties en activiteiten die u op onze site vindt, dekken de lading bijlange niet!  Wij hebben nog vele andere opties en verrassende voorstellen voor u klaar indien u met ons in zee gaat. En nog een extraatje: door de manier van werken zijn wij goedkoper dan 99% van de reisorganisatoren en toch bieden wij een 100% op maat gemaakte reis aan!  Hoe dit kan, leest u op de pagina “Waarom uw reis bij ons boeken?”.

Fredric Switser & Anke Herrijgers
Familiereis met jeep - Zuid-Afrika

In het kort zal onze samenwerking op deze manier verlopen:

  1. U contacteert ons.
  2. U geeft ons al wat informatie waarop wij ons een beetje kunnen richten.
  3. Wij contacteren u telefonisch om een afspraak te maken.
  4. We bespreken persoonlijk uw reis: u past aan, voegt bij, schrapt, … waar u wilt. Wij luisteren en doen voorstellen.
  5. Na de betaling van een ontwerpfee, contacteren wij u met een eerste reisvoorstel. U kan nog steeds alles aanpassen.
    Deze ontwerpfee wordt uiteraard verrekend bij de latere boeking.
  6. Indien u 100% tevreden bent, tekent u het reisvoorstel en betaalt u 50% van de totaalprijs (min de ontwerpfee), indien u slechts 99% tevreden bent, gaan we terug naar stap 4.
  7. Vanaf dat wij het getekende reisvoorstel binnenkrijgen, bevriezen we de prijs en boeken wij al het nodige.
  8. Twee maanden voor vertrekdatum betaalt u de tweede helft van de totaalprijs
  9. Eén maand voor vertrekdatum krijgt u van ons nog een kaart met daarop uw route en alle nodige informatie die u nodig heeft om een onbezorgde reis te maken. U kan bij ons ook een GPS te leen krijgen waarop heel uw route met de belangrijkste excursies op staan.
  10. U vertrekt tijdig met alle vereiste documenten naar de luchthaven en geniet van de meest memorabele reis die u in uw leven zult meemaken.

 

Om deze 10 stappen te verduidelijken geven we graag nog wat informatie

  • U bent waarschijnlijk op onze site gekomen na al wat opzoekwerk, vergelijkingen maken met andere reisorganisatoren of reisbureaus (lees het verschil in “Waarom uw reis bij ons boeken?”) en u weet al een (heel klein) beetje wat u wilt. U neemt de beslissing om contact op te nemen met ons omdat wij goedkoper zijn dan al die anderen, maar toch dezelfde kwaliteit lijken te leveren, dat intrigeert u.
  • Als u met ons contact opneemt via het contactformulier, vragen wij al enkele belangrijke gegevens waarmee wij verder kunnen:
    Wat zijn uw brede interesses? Gaat u vooral voor de safari’s, bent u geïnteresseerd in de lokale geschiedenis en cultuur, bent u niet vies van een uitdaging, wenst u een zeer diverse reis met elke dag wat anders, of mag het een weekje strand zijn na een week sporten?
  • Specifieke wensen?  Dit hangt uiteraard samen met de vorige info. Indien u een notoire vogelkenner bent, maar totaal onsportief, moeten we u natuurlijk niet bestoken met allerlei informatie over de fysiek zwaardere activiteiten zoals raften en mountainbiken, maar zullen we informatie oplijsten over de beste plekken om de meest unieke gieren te bekijken en die ene uil die nergens anders ter wereld leeft, toch te kunnen spotten.
  • Hoeveel reizigers + hun namen en leeftijden: dit zal een belangrijke rol gaan spelen in de keuze voor de huurwagen, accommodaties en prijs. Zeker als er kinderen bij zijn, is het handig om meteen ook kindvriendelijkere mogelijkheden mee te geven.
  • Budget:  een zeer belangrijke maatstaf om te zien welke soort accommodaties en activiteiten mogelijk zijn.  Als uw budget €2000 per persoon is voor 21 dagen Zuid-Afrika, zal er een andere reis worden opgemaakt dan iemand met een budget van €4000 per persoon voor 14 dagen.
  • Wenst u zelf het vliegticket en de huurwagen te boeken en heeft u een alles dekkende reisverzekering, of wilt u toch eens horen wat wij voor te stellen hebben?
  • Reisduur: Wilt u een citytrip naar Kaapstad of een rondreis van 27 dagen?
  • Wij onthouden uiteraard uw informatie en bellen u op om te confirmeren en om meteen ook een afspraak te maken bij u thuis of op mijn bureau, aan u de keuze. Woont u in Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Vlaams-Brabant, Limburg (België) of in  Zeeland of Noord-Brabant (Nederland), dan komen wij geheel gratis naar u toe.  Voor de rest van België en Nederland vragen we een kilometervergoeding van €0,35/km.  U kan natuurlijk ook gezellig naar ons in Brecht komen, wij ontvangen u op z’n Zuid-Afrikaans: met open armen!  Indien het voor de beide partijen mogelijk is, komen wij graag nog binnen de week naar u toe.
  • Als we elkaar dan persoonlijk ontmoeten, hebben wij natuurlijk uw reis nog niet helemaal van naaldje tot draadje uitgestippeld. Wel hebben we voorstellen bij. Enkele accommodaties per locatie zodat u zelf kan kiezen, activiteiten die er te doen zijn waardoor u misschien toch wat langer in dat ene stadje wilt blijven, of een kleine omweg wilt maken naar een andere stad.  Na ongeveer twee uur voelt u zich al helemaal klaar om te vertrekken, maar dan moet u ons toch even de tijd gunnen om al uw wensen in een mooie reis te gieten.
  • Na ongeveer een week (afhankelijk van de drukte), contacteren wij u opnieuw persoonlijk en na het ontvangen van de ontwerpfee van €250 sturen wij via mail een eerste reisvoorstel. Ook aan dit voorstel kan gesleuteld worden.  Opnieuw: de reis moet 100% aansluiten bij uw verwachtingen.  Misschien wilt u wel eens bekijken of het budget toch wat naar beneden kan, of heeft u gehoord van iemand anders dat er ergens een bezienswaardigheid is die we nog niet hebben besproken.  Hier doet u uiteraard zo lang over dat u zelf wenst, maar de prijzen die in het voorstel staan, worden nog niet gegarandeerd zolang er niet geboekt is.  Ook de hotelkamers zijn nog niet vastgelegd.
  • Indien u, eventueel na enkele aanpassingen en zelfs enkele reisvoorstellen later, 100% tevreden bent van uw reis, laat u ons dit weten door een getekend exemplaar terug te sturen en 50% van de totaalprijs te storten. Dit geld hebben wij nodig om een voorschot te betalen aan alle accommodaties en de totale kostprijs van de vlucht en de huurwagen te betalen. De €250 van de ontwerpfee wordt op dit moment reeds afgetrokken van het te storten bedrag.
  • Vanaf dat wij uw getekend exemplaar van het reisvoorstel binnenkrijgen via mail of per post, bevriezen wij de prijs en bent u er zeker van dat er geen verborgen kosten meer op u af komen. Ook boeken wij alles zodat u er zeker van kunt zijn dat u in uw droomaccommodaties kunt logeren en u de juiste vlucht hebt.
  • Twee maanden voor de vertrekdatum verwachten wij dat u de tweede helft van het bedrag betaalt, vroeger mag natuurlijk altijd. U zal van ons dan een geheugensteuntje krijgen zodat u zeker alle nodige documenten in orde brengt (bankkaart, paspoort, rijbewijs, ..)
  • Eén maand voor de vertrekdatum krijgt u van ons alle nodige documenten, informatie over uw bestemmingen, activiteiten, route en reistijden zodat u zich geen zorgen meer hoeft te maken en u al reikhalzend kan uitkijken naar de reis. U krijgt ook een GPS te leen.  Hierin staan al uw accommodaties, alsook enkele belangrijke tussenstops ingegeven zodat u deze vlot terugvindt op uw reis.  Tussen deze informatie zal niets nieuws meer zitten voor u, aangezien dit allemaal reeds besproken en bekeken is.  Het zal enkel op een zeer overzichtelijke en handige manier gedrukt zijn, zodat u hier op reis echt gebruik van kunt maken.
  • Nu kunnen wij niets meer doen voor u. U moet tijdig naar de luchthaven vertrekken met alle nodige documenten en wij zijn ervan overtuigd dat u in Zuid-Afrika van de ene verbazing in de andere zult vallen.  Wij zijn wel 7 dagen op 7 bereikbaar tussen 7u en 24u om eventuele problemen of ongemakken mee op te lossen die u op uw reis tegenkomt.